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Photo1 front view 写真1 フロントビュー

 
The well-balanced front mask ■バランスの取れたフロントマスク
It has equipped with JUN FURONT LIP SPOILER and JUN AERO BONNET as an aero part. Front lip spoiler produces the rectification effect and raises the down force of the front part which is the important point of FF. Aero bonnet discharges the heat in an engine room efficiently and it is made from the FRP material. So it is very light.


外観はJUN フロントリップスポイラーJUNエアロボンネットを装着し全体的にまとまりのあるものとしている。機能的な面でもフロントリップスポイラーは整流効果とFFの重要なポイントであるフロントのダウンフォースを発揮し、エアロボンネットはエンジンルーム内の熱気を効率よく排出しFRP製でフロントまわりの軽量化にも貢献している。

Photo2 cockpit 写真2 コックピット

 
Comfortable cruise from a street to a circuit. ■ストリートからサーキットまで快適クルージング
An audio and an air-conditioner are equipped into a cockpit and it can run comfortably also in a city area. Moreover, since it corresponds to a sport run, both by the side of a driver's seat and passenger seat are equipped with the semi-bucket sheet.


コックピット内にはオーディオ、エアコンを残しストリートでの使用も快適にこなせる環境としている。また、スポーツ走行にも対応するためホールド性の高いシートをドライバー、ナビ側の両方に装着している。

Photo3 engine 写真3 エンジン

 
Tuning which takes out potential capability ■ノーマルの能力を十分に引き出すチューニング
Engine is tuning up with JUN HIGH CAMSHAFT KIT, JUN SUPER PISTON KIT. As for it, tuning which takes out potential capability is performed in the range which a general user's hand reaches. Max power is 269ps, Max torque is 27kgm. It has the power which can fully enjoy circuit running. エンジンはJUNカムシャフトキットスーパーピストンを使用した一般ユーザーの手の届く範囲で、エンジンの持つパフォーマンスを最大限に発揮できるチューニングが行われている。最高馬力は269 ps、最大トルクは27kgmを実現しておりサーキット走行においても十分に楽しめるパワーを持っている。

engine performance graph エンジン性能グラフ

 
A flat rise and a wide area torque band ■フラットな立ち上がりと広域なトルクバンド
The engine which reaches the maximum torque near about 5500 rotation has realized high torque in the wide area. The high rotation and the high output stabilized by using JUN HIGH CAMSHAFT KIT are possible. When CPU uses JUN CPU, the change point of VTEC is smooth. The performance in a practical use region is raised. 約5500回転付近で最大トルクを達成するエンジンは広域において高トルクを実現している。また、JUNハイカムシャフトキットを使用することで安定した高回転・高出力が可能となっている。CPUはJUN CPUによりVTEC切り替え時の谷を少なくし、実用域での性能を向上させている。

Photo4 intake manifold 写真4 INTマニホールド

 
INTAKE MANIFOLD for raising inhalation ■吸気効率を高めるためのインテークマニホールド
Intake manifold is using JUN INTAKE MANIFOLD KIT, in order to lead inhalation air to the inside of engine efficiently. Thereby, the response at the time of high rotation is improved. インテークマニホールドは吸入空気を効率よくエンジン内部に導くために、JUN インテークマニホールドキット(アコードユーロR用インマニ変換キット)を使用している。これにより高回転時のレスポンスを格段に向上させている。

Photo5 muffler 写真5 マフラー

 
Original muffler with straight structure ■ストレート構造のオリジナルマフラー
The muffler is using the original muffler of straight structure with few bends so that it can check also from a photograph. In order to fully take out the capability of a high camshaft, the exhaust efficiency from exhasut manifold to a muffler is improved.

マフラーは写真からも確認できるように、曲がりの少ないストレート構造のオリジナルマフラーを使用している。エキマニからマフラーまでの排気効率向上によりハイカムシャフトの能力を最大限に発揮している。

Photo6 suspension 写真6 サスペンション

 
Running ability and a comfort ■走行性能と乗り心地を両立させたサスペンション
The suspension is using ZEAL FUNCTION S6. The suspension has realized footwork at which it can turn flexibly in sports running. It is satisfactory also for using on street. Polyurethane foam kit is given to side sill and the strength of a body is improved. Consequently, acceleration,traction, and a brake performance change and the primary motion of suspension is realized.

サスペンションはZEAL FUNCTION S6改を使用し、ストリートでの乗り心地とスポーツ走行時にしなやかに曲がれるフットワークを可能にしている。また、サイドシル発泡ウレタンキットで補強を施すことで、ボディ剛性を飛躍的に向上させ加速、トラクション、ブレーキ性能が変化しサスペンション本来の動きが実現されている。


Photo7 GT-wing 写真7 GTウイング

 
GT-WING for stability ■高速走行時の安定性を確保するGT-WING
The rear of the body is equipped with JUN GT-WING, and the rear down force and the rectification effect at the time of a high-speed run is acquired. When going into a corner from the straight in which speed is extended like a circuit run, the stability of the body has big influence on a cornering. Thus, also in FF vehicle, the effect of GT-WING is large. 車体後部にはJUN GT-WINGを装着し、高速走行時のリアのダウンフォースと整流効果を得ている。サーキット走行などのように車速が伸びるストレートからコーナーに進入する時、車体の安定性がコーナリングに大きな影響を与える。このようにFF車においてもGT-WINGは絶大な威力を発揮する。