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Photo1 front view 写真1 フロントビュー

 
Big front lip spoiler for down-force ■ ダウンフォースを生む大型リップスポイラー
Front lip spoiler jutted out ahead greatly induces the down force of a front part. It raises the grip at the time of a running at the corner. The intercooler which is visible to a grill part differs from a stock position. The layout was changed in order to draw a run-wind efficiently.

前方に大きく張り出したリップスポイラーはフロント部のダウンフォースを生み、コーナーリング時のグリップを向上させる。 グリル部に見えるインタークーラーは純正位置とは異なり、走行風を効率よく当てるために搭載位置を変更している。


Photo2 engine 写真2 エンジン

 
EJ25 engine and original turbine layout ■ EJ25エンジンと独自のタービンレイアウト
This car is using EJ25 and JUN stroker kit was installed. The turbine was mounted at the original position. In connection with it, INT and EXH were manufactured uniquely. Both right and left cylinder head have original throttle body.

エンジンはEJ25を搭載しJUNカスタムキットが組み込まれる。タービンは独自のレイアウト位置に置かれ、それに伴う吸排気系はオリジナル製作し、各バンクにオリジナルスロットルを使用している。最大出力はブースと1.6kg/cm²時に約600馬力、最大トルクは約68.4kgmを発生する。


Photo3 muffler 写真3 マフラー

 
The original muffler which use the titanium material. ■ チタン素材を使用したオリジナルマフラー
The original muffler is specially manufactured using the titanium material with lightweight and high durability. This muffler can realize an ideal exhaust gas flow. マフラーは軽量かつ高耐久性のチタン素材を使用しオリジナル製作されたチタンマフラーで、理想的な排気を実現している。


Photo4 brake 写真4 ブレーキ

 
Footwork with high moving ability. ■ 高い運動性能を実現する足周り
In order to gain certain braking power at the time of time attack in a circuit, the brake caliper is using 6POT caliper made from ENDLESS. Consequently, the time taken to slow down from a high speed state is shortened, and it is contributing to the improvement in a time greatly. The suspension is performing the setting according to Tsukuba circuit using ZEAL SUPER FUNCTION. サーキット走行でのタイムアッタク時に確実な制動力を得るため、ブレーキキャリパーはENDLESSの6POTキャリパーを使用している。これによりハイスピードの状態から減速するまでに要する時間が短縮されタイムアップに大きく貢献している。サスペンションはZEAL SUPER FUNCTIONを使用し、現在はセッティングを煮詰めている段階である。


Photo5 Rear wing 写真5 リアウイング

 
GT-WING which induces an big down-force. ■ 強烈なダウンホースを生むGT-WING
The SARD GT-WING is certain to transmit the power to road surface. Traction and body stability improve according to the down force acquired at the time of a run, and a greatest effect is demonstrated to the improvement in a time. Moreover, the rectification effect has been acquired by equipping with large rear defuser. エンジンパワーを確実に路面へ伝えるために、リア部にはSARD GT-WINGを使用している。走行時に得られるダウンフォースによりコーナーリング中のトラクションと車体の安定性が向上しタイムアップに絶大な効果を発揮する。また、大型のディフューザー装着により整流効果を得ている。