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Photo1 front
写真1 前部

 
Turbo specification with big intercooler. ■インタークーラーが顔を出すターボ仕様
The intercooler which is visible to the inside of a front bumper is the proof of turbo specification. H22A which is NA was changed into turbo specification, and it was developed aiming at FF drag fastest. フロントバンパー内部に見えるインタークーラーはターボ仕様の証。NAであるH22Aをターボ仕様に変更しFFドラッグ最速を目指し開発を行った。

Photo2 fender
写真2 フェンダー

 
A powerful front tire ■迫力のフロントタイヤ
The exaggerated fender of the front part jutted out greatly was attached in order to equip with the tire only for drags (26.0-10.0-15). An overhang of a fender can be checked also from a photograph 1. 大きく張り出したフロント部のオーバーフェンダーはドラッグ専用タイヤ(26.0-10.0-15)を装着するために取り付けた。写真1からもフェンダーの張り出しが確認できる。

Photo 3 engine
写真3 エンジン

 
Full tune H22A engine ■フルチューンH22Aエンジン
Engine uses H22A as a base and it tuned up to drag only. Processed conrod, piston, etc. were used. H22A with larger size than B16 was mounted in the engine room of EK4 and the engine mount position was moved to the front for the purpose of the reduction of incidence of a drive shaft, and improvement traction.
The JUN computer was used for engine control.
Turbine is TRUST T88-34D, Boost 2.0km/cm²
Max output is over 600H.P
The racing waist gate for the exhaust pressure control in the side of an exhaust manifold attracts an eye. エンジンはH22Aをベースにしてドラッグ専用にチューニング、加工が施されたコンロッド、ピストンなど使用した。EK4のエンジンルームにB16よりもサイズが大きいH22Aを搭載。ドライブシャフトの負担軽減、トラクション向上を目的にマウント位置を前方へと移動した。エンジン制御にはJUN コンピュータを使用、タービンはT88-34Dで最大ブースト2.0km/cm²時に600馬力以上を絞り出している。エキマニ脇にある排圧制御のためのレーシングウエストゲートが目を引く。

Photo 4 under body part
写真4 車体下部

 
The big turbine arranged at the engine lower part ■エンジン下部にレイアウトされたビッグタービン
There are thick exhaust pipe for performing a smooth exhaust gas and the big turbine which generates intense power, at the lower part of engine. 下回りの写真からは強烈なパワーを発生するビッグタービンとスムーズな排気を行うための極太排気パイプがお分かりいただけるだろう。

Photo 5 cockpit
写真5 コックピット

 
The cockpit for aiming at good record. ■タイムを出すためのコックピット
Transmission has given WPC processing to H22A. The gearshift of H22A is wire type and EK is rod type so the layout position of a gearshift is changed like a photograph. The body was made light as much as possible and In order to raise the rigidity of a body, a roll bar and reinforcement were performed. Various meter and switches are located in a line with a panel. ミッションはH22AをベースにWPC加工を施している。元々EKのシフトはロッド式でH22Aがワイヤー式のため写真のようにシフトのレイアウト位置を変更して対応している。内装などを取り外し徹底した軽量化、ボディの剛性を上げるためにロールバーや各種補強を行った。パネルには各種メーター、スイッチ類が並ぶ。

Photo 6 Inside of a rear hatch
写真6 ハッチ内

 
The tanks which realize stable fuel supply. ■安定した燃料供給を実現するタンク類
At the time of a start, a rapid posture change occurs and a drug machine is influenced of strong G. Supply of the fuel stabilized is impossible because the fuel in a fueltank inclines. In order to perform stable fuel supply, it has equipped with the fueltank and the collectortank in a rear hatch. ドラッグマシンはスタート時に急激な姿勢変化が起き強いGが発生する。そのためタンク内の燃料が偏ってしまい、安定した燃料供給が困難になる。安定した燃料供給を行うため、リアハッチ内に燃料タンクとコレクタータンクを装着している。

Photo 7 rear
写真7 後部

 
The item for time up. ■タイムアップのためのアイテム
The wheelie bar with which the body rear was equipped has protected the shortage of traction. (The body rear sinks at the time of a start.)
The body maintains the level by bar wearing and traction is obtained. 車体後部に装着したウイリーバーにより、スタート時に車体後部が沈み込む事による前部のトラクション不足を防いでいる。バー装着により車体は水平を保ちトラクションが得られる。